Mål för 2023

• Börja varje dag med (minst) fem minuters stillhet inför Gud i stället för att stressa upp ur sängen och påbörja allt som ska fixas.
 
• Be Helige Ande om ett öppet hjärta och Hans uppenbarelse innan jag öppnar Bibeln.
 
• Tillbringa mer tid i bön!!
 
• Bli bättre på att lyssna.
 
• Vakta min tunga; använda mina ord för att uppmuntra & bygga upp i stället för att riva ner. Minnesvers på det: "Öppna inte munnen för ofruktbart prat, utan säg bara sådant som tjänar till att bygga upp där det behövs, så att det blir till välsignelse för dem som hör på." - Efesierbrevet 4:29
 
• Bli bra på att sticka (har börjat öva på grunderna!).
 
• Börja baka bröd igen (gjorde det när jag bodde själv, men under teamåret tror jag inte jag gjort det en enda gång...).
 
• Fortsätta öva på att fläta (Lydia & Hanna är mina stora inspirationskällor :)
 
• Njuta av de små sakerna i livet, och visa min tacksamhet till Gud & människor.
 
En blandning av andliga och mer vardagliga mål som ni märker. Tänker att om jag publicerar dem på internet är sannolikheten större att jag tar dem på allvar :)
 
Min Bibel i mitt nya egensydda fodral (tack mormor för hjälpen! <3) som matchade med lakanen jag hade när jag bodde hos en missionär i Kathmandu. Vill låta mig ledas av Guds ord 2023!

Kommentera här: