Mina gamla kompisböcker

Kompisböcker, så mysiga minnen från barndomen. I lågstadiet minns jag vilken stor grej det var. Nu för tiden har väl barnen iPads istället, snyft. Jag har i alla fall fyra gamla kompisböcker som jag har fyllt i även när jag var tonåring bara för att det är kul och ett roligt minne. Här kommer lite nostalgi från 2006-2008 samt yngre Idas önskningar och framtidsplaner.
 
Artister jag gillade i lågstadiet: Carola, Cascada, The Ark, Måns Zelmerlöw, Gyllene Tider, Vendela (hon som vann lilla Melodifestivalen med tamagotchi-sången), Amy Diamond
 
Favorit tv-program i lågstadiet: Ronja Rövardotter, Tillbaka till vintergatan, Allt och lite till, Evas funkar-program, Hotell Kantarell (den var så mysig!!)
 
Ett annat program jag minns med värme är Häxan Surtant, kommer ni ihåg det? Katrin Sundberg är underskattad.
 
Mina önskningar: att jag skulle ha en kanin (6 år), att vi får visum och kan åka till Nepal (8 år), att vi kan åka till Nepal igen (13 år), att fler skulle bry sig om miljön (15 år)
 
Ja, jag har haft tre kaniner, vi fick visum 2008 i ett väldigt sent skede men Gud är trofast, jag har varit tillbaka i Nepal tre gånger (blev faktiskt lite förvånad av att läsa det, visste inte att jag längtade tillbaka redan som 13-åring), och fler och fler inser att vår livsstil påverkar klimatet. Så man kan väl säga att alla önskningar slagit in.
 
Mina framtidsplaner: "Jag vill bli en lycklig, snäll och kristen människa med djur." (8 år) "sångskrivare, sångerska, någon som hjälper miljön" (8 år) "Gå på IB, åka på bibelskola/DTS, kanske skaffa familj, kanske flytta utomlands" (15 år) "Överleva IB, resa + missionera, bo i kollektiv, jobba, gifta mig, få barn" (16 år)
 
Det första tycker jag att jag är just nu (vi har en kanin). Sång-drömmarna levde inte särskilt länge, haha. 15- och 16-åriga Ida skulle nog vara nöjd om hon såg mig nu. Jag överlevde IB och fick till och med bra betyg, jag har gått en mini-bibelskola och en DTS i Amsterdam och Sydostasien, har rest en hel del, jobbat lite och planerar att flytta utomlands.
 
Två roliga saker från Moa i åldern 4-6-årsåldern: ett av hennes intressen var att diska och hon ville bli skräpupplockare när hon blev stor. "Såna finns i Stockholm" förklarade jag.
 
I en av mina kompisböcker var en av frågorna "kille/tjej jag vill ha chans på" och då var det tydligen accepterat att skriva en lista på tre killar. Det hade i alla fall jag och flera andra gjort. Hade man blivit tillsammans med en av dem hade det kanske inte varit jättekul för killen att få veta att var trea på en lista med sina två kompisar. 
 
 
Alternativa längdmått. Vet man inte sin längd får man ta det man har: tumar och händer!
 
"Moa har ritat själv". Tur att jag förtydligade där.
 
Det var allt för idag!
1 Siv:

skriven

❤️🤗☀️🤗❤️

Kommentera här: