Karantän-tips

Mitt liv ser inte särskilt annorlunda ut än vad det hade gjort utan corona. Jag är arbetslös och hade mest varit hemma ändå. Men många av er är ju hemma från jobb och skola och därför kommer här en lista på tips på vad ni kan fylla er tid med :)
 
Musik
Vi kör bara kristen. Fyra bra låtar:
Head to the Heart från ÄRAs livealbum
Way Maker- Leeland
Full Kontroll- Hillsong På Svenska
Andas ut- Marcus Eriksson, Carl Eksmo
 
Poddar
Jag är egentligen ingen podd-människa men några lyssnar jag på.
• Alice & Karro- en podd om relationer. Två kristna tjejer som pratar om allt möjligt- singelskap, att älska sig själv, porr, preventivmedel. Rekommenderar den varmt!
• Jesusfeministpodden. Katarina Hedman & Sarah Grenholm pratar om feminism ur ett kristet perspektiv. En del kan vara provocerande men tycker den är så hiiimla bra. Rekommenderar speciellt avsnitt 9- Skönhetsslaveriet och avsnitt 24- Sexuell frigörelse. 
• Gott Folk. Hanna Persson intervjuar kändisar och undersöker hur moraliskt goda de är. Kul och tänkvärt.
 
Serier/filmer på Netflix
• The Good Place. En komediserie om fyra personer som hamnar i livet efter detta. Låter så skumt men den är så rolig! 
• Miss Americana. Som gammalt Taylor Swift-fan var jag såklart tvungen att se dokumentären om henne. Den gav nya perspektiv på henne. 
• Hot Girls Wanted om amatörporrindustrin, om ni klarar av att se den. Öppnade mina ögon för den vidrigaste industri vi har.
 
Serier/filmer på SVTplay
• Uppdrag granskning. T ex avsnitten Arlagården och Knutby. 
• Vad hände Gina Dirawi? Ögonöppnande om rasismen i Sverige.
• Gift vid första ögonkastet. Mycket tveksamt koncept men det är ju så kul. Och man kan lära sig en del om relationer.
 
Bloggar
Hejsonja.se. Jesus, humor, vardag. Älskar.
• Malina Abrahamssons blogg. Dagen-journalist som skriver mycket klokt och tänkvärt.
 
Hållbart producerade kläder
Thrivestore.se. Hållbara kläder för både kvinnor och män. De har även börjat med second hand-kläder!
Dedicated. Ett svenskt märke med bland annat roliga t-shirts.
 Armedangels. Ett tyskt märke med massor av fina kläder.
 
 
Sedan vill jag verkligen rekommendera att läsa Bibeln! En av de bästa sätten att tillbringa sin tid på. Hoppas ni får en vilsam och mysig karantän-tid!

Kommentera här: