DTS:ens sista dagar

Nu sitter jag på en buss på väg ut ur Nederländerna. Äventyret som kallas DTS är över. Overkligt. Fina sista dagar i Amsterdam ligger bakom. 
 
På söndagskvällen gick jag och Yenna och la oss strax efter 19. Sov 11 timmar men var ändå trött + hade huvudvärk dagen efter. Det var en bra dag dock, lovsång med hela basen, matlagning och undervisning om livet efter DTS.
 
På tisdagen var jag sjuk. Som om jag inte varit sjuk tillräckligt den senaste tiden... Hade nästan 40 graders feber. Men många bad för mig och morgonen efter var jag frisk! Halleluja. 
 
På onsdagen hade vi mer undervisning och sedan förberedde vi inför "Asia celebration" som var på kvällen. Vi tog på oss Myanmar-kläderna, visade filmer och berättade om vad vi gjorde på outreach. Sedan fick vi förbön och så avslutade vi med dans. En riktigt bra kväll!
 
I torsdags gjorde vi inte så mycket. Vi delade våra highlights från DTS:en och våra framtidsplaner. På kvällen var det Pursuit, en lovsångskväll som folk utifrån basen också kommer på.
 
Igår hade vi graduation-brunch. Åt pannkakor, uppmuntrade varandra och tog emot diplom och rosor. Så fint. Sedan packade vi och städade. På kvällen åt vi afrikansk middag hos Sinéad, en mysig sista kväll.
 
Det var också sista gången i Red light district. Kommer inte sakna det. Tänk att det sista halvåret har jag gått från att aldrig ha sett sexhandel till att se det på nära håll både här och i Pattaya.
 
Idag har varit en seg och sorglig dag. En efter en lämnade, det blev många tårar. Så konstigt att vi som varit så nära i 5½ månad nu skiljts åt. Speciellt vi som varit på outreach tillsammans. I tolv veckor har vi delat rum och ibland säng, ätit från varandras tallrikar, hängt varandras tvätt och lånat varandras kläder. Pratat om andliga saker och om hur många gånger vi spytt. Och nu vet vi inte om eller när vi ses igen.
 
Jag är så otroligt tacksam för DTS:en och allt Gud gjort i och genom mig de här månaderna. Jag som hade helt andra planer, men Guds planer är så mycket bättre. Han är så trofast!

Kommentera här: