Walking Street, dop och en groda

Hejhej! Dags för uppdatering av de tre dagar som gått.
 
På söndagen gick vi på gudstjänst i en kyrka vi inte varit i förut. Sanne dansade och jag delade vittnesbördet om hur jag kom till DTSen. Det var en bra gudstjänst!
 
På kvällen åkte tre av oss till Walking Street, gatan med mest sexhandel. Vi träffade flera intressanta människor. En rysk kvinna som jobbade på en strippklubb och sa att hon var buddhist (tycker det är intressant med många västerlänningars fascination för buddhism. Tror de flesta har en väldigt romantiserad bild). En rysk kille som hade två jobb och jobbade typ 18 timmar om dygnet. En äldre finsk man som var här i 3 månader själv (så sorgligt, över jul och allt!). Vi beställde också läsk i en bar och pratade med en thailändsk kvinna som hört om Jesus men inte verkade ta till sig att Jesus älskade henne. Det var en kväll där jag tror att Gud sådde frön i människors hjärtan genom oss.
 
Igår gick vi upp tidigt för att döpa Anna! DTS:ens andra dop men den här gången i havet i stället för ett badkar. Det var så fint! Älskar dop.
 
Sedan var vi lediga. Våra lediga dagar hamnade väldigt nära varandra den här gången (vi har bara en i veckan). Vi åkte in till stan och åt min favorit-pad thai som man kan ta obegränsat med jordnötter på (hehe). Sedan parasail:ade de andra och jag följde med i båten och filmade. Efter det gick jag och två andra till ett café. På väg dit frågade en kanadensisk man i 70-årsåldern om han fick bjuda oss på drinkar. Nej tack. Säger ganska mycket om atmosfären i Pattaya.
 
På kvällen åkte vi till night market och jag köpte som vanligt pommes och smoothie. Jag kommer sakna smoothiesarna alltså. Mmm.
 
Idag har vi varit med Pattaya Slum Ministries igen. På förmiddagen planerade vi och fortsatte måla, och nu på kvällen gjorde vi aktiviteter med barn på ett nytt ställe. Barnen var väldigt gulliga och engagerade.
 
När jag tvättade händerna på badrummet i kyrkan där vi var upplevde jag något spännande. Det satt en groda i hålet i "väggen" av handfatet ni vet. Den bara satt där och kollade på mig när jag tvättade händerna, och stack ut huvudet ibland. Jag har aldrig varit med om det förut. 
 
Har ingen roligare bild än den här idag. Det är inte klart men jag tycker att det är rätt fint hittills.
1 Sonja:

skriven

Det är så roligt att läsa din blogg och följa det ni gör!

Svar: Åh, vad kul att du tycker det! 😊
dettanyaliv.blogg.se

2 Pappa:

skriven

Härligt att ni är friska. Och med dop! Och grodor i handfatet och god mat. Ät lite street food åt mig också! Mäktigt kors! Kram❤️

Svar: Jaa!! Kram ❤
dettanyaliv.blogg.se

3 Pappa igen:

skriven

och ja- jag tror också ni sår frön i en brusten värld! Mika 6:8. (Läser just Mika i vår gamla studiebibel fr umu :-)

Svar: Tack! Aww vad gulligt 😊
dettanyaliv.blogg.se

4 Siv:

skriven

❤️🐸🐸🐸❤️🤗

Kommentera här: