Saker jag fascinerats av i Thailand

• Att 25 grader kan kännas iskallt.
 
• Att man kan äta typ vad som helst! I Nepal är vi jätteförsiktiga, äter inte råa grönsaker eller rå skalad frukt eller något annat som inte är tillagat. Här är det bara vattnet man behöver tänka på. Så skönt!

• Att 7-elevens är utplacerade med ett tiotal meters mellanrum. Praktiskt!
 
• Att jag inte tröttnar på pad thai. Det är SÅ gott! Det består av risnudlar, lök, purjolök, böngroddar, lite chili, lime, jordnötter och tofu och stekt ägg om det är vegetariskt. Mmm.
 
• Hur mycket skrik det kan innebära att döda en enda kackerlacka (obs inte mina skrik).
 
• Att affärskedjor här är före oss i Sverige med att helt sluta med plastpåsar. Dock finns det andra saker de skulle kunna göra bättre, som att inte plasta in enskilda bananer...
 
• Hur varmt en del av mina klasskompisar duschar trots att det varit 33 grader under dagen. Men snart kommer jag också vilja duscha varmt...

Kommentera här: