Jesus befriade mig från bakteriefobi

Det har blivit dags för mig att dela vittnesbördet om hur jag blev fri från bakteriefobi. Många av er vet att jag har haft den här fobin, eller vad man nu ska kalla den, under många år och den har verkligen påverkat min vardag. Det har varit saker som att jag har spritat av min mobil varje dag, inte har velat ta i handtag innan jag ska äta med händerna och tvättat händerna orimligt många gånger. 
 
Under midsommarveckan var jag på Torpkonferensen. En av kvällarna var Sebastian Stakset där, han som varit kriminell hatrappare men nu är en hängiven evangelist. Efter predikan på nattmötet bjöd han in till förbön (att någon annan ber för en), inbjudan handlade typ om psykisk ohälsa och beroenden. Jag hade lätt kunnat tänka att bakteriefobi inte passade in i någon av de kategorierna, men jag kände verkligen att jag skulle gå fram och ta emot förbön för det. Så jag gjorde det och en kvinna bad för mig, det var så många som bad att jag hade svårt att höra vad hon sa, men jag tror hon befallde bakteriefobin att lämna i Jesu namn osv. Och jag kände verkligen att något hände inom mig. Jag grät och skrattade och kände mig så befriad. Efter mötet kollade jag mobilen och såg att mamma, som varit på mötet men inte på samma ställe som mig, hade sms:at och skrivit ungefär "ikväll tror jag Jesus vill befria dig från bakteriefobin". Utan att ha haft en aning om att jag också känt det. Det var bekräftelse på att Gud verkligen gjorde något.
 
Och sedan dess är det en så stor skillnad. Jag har nog fortfarande en större medvetenhet om bakterier och sådant som är ofräscht en genomsnittsmänniskan (men ganska många borde nog få en större medvetenhet...). Men jag tvättar/spritar händerna mycket mer sällan, tycker inte det är så farligt att ta i handtag, spritar inte av mobilen osv. Det är så skönt! Tack Jesus för vad Du har gjort!
 
 
1 Siv:

skriven

Underbart glädjande o befriande 😘💕💕🤗

Svar: Jaa 🙌🏼😊
dettanyaliv.blogg.se

2 Sonja:

skriven

Vad roligt att läsa, du har ju skrivit tidigare att det här är en oro för dig när du ska till kanske lite halvsunkiga platser! Hurra!

Svar: Ja!! Det är fantastiskt 😍
dettanyaliv.blogg.se

Kommentera här: