Guldstunder med Gud

En sommar går mot sitt slut, en sommar som har varit fantastisk! Sommaren för mig innebär mycket tid med fokus på Jesus. Massor av lovsång, predikningar, bön, förbön och gemenskap med kristna vänner. Något som ofta sägs om kristendomen är "det är inte en religion, det är en relation", och det är så sjukt sant. Jag önskar verkligen att varenda en av er som läser det här skulle få upptäcka att Gud vill ha en personlig relation med er, för det är livsförvandlande. I sommar har jag fått så mycket kvalitetstid med Gud, så många fina stunder med Honom. Under passionerad lovsång i samma lokal som hundratals andra människor. När personer profeterat över mig och verkligen talat in Guds sanning i mitt liv. När Sebastian Stakset bjöd in till förbön och jag fick känna hur bakteriefobin släppte sitt grepp om mig (fantastiskt!! Fråga mig om det om vi ses, kanske får göra ett eget blogginlägg om det till och med). Men också i mer vardagliga situationer när det inte varit några andra människor där. När jag suttit och tittat på stjärnhimlen och förundrats av Guds storhet. När jag badat i Värmeln i kvällssolen och blivit så fylld av glädje över Jesus och över den vackra natur Han skapat. När jag har stått och diskat på jobbet medan jag lyssnat på lovsång. Relationen jag har med Gud håller i situationer där Guds närvaro är tydlig, som de där mötena i Ladan på Torp där hundratals människor stod och lovsjöng och upplevde Gud samtidigt, men också när jag är helt ensam och det inte är någon stark lovsång eller hänförda människor omkring mig. Även om Hans närvaro är mer uppenbar i vissa situationer så är Gud lika verklig alltid och överallt och han vill alltid umgås med oss. Det är fantastiskt!
 
1 Siv:

skriven

🤗💕💕😘

Kommentera här: