Gud är för dig!

I want you as you are not as you ought to be
Won't you lay down your guard and come to me
The shame that grips you now is crippling
It breaks my heart to see you suffering
'Cause I am for you
I'm not against you

If you wanna know how far my love can go
Just how deep
Just how wide
If you wanna see how much you mean to me
Look at my hands
Look at my side
If you could count the times I'd say you are forgiven
It's more than the drops in the ocean
 
(Hawk Nelson
Songwriters: Jason Ingram, Jonathan Steingard & Matt Bronleewe)
 
Jag lyssnade på den här sången här om dagen och blev så berörd. Jag satte in min favorit-del av texten. Jag tror verkligen att Gud sa det här till mig om och om igen under mina depressioner men jag kunde knappt höra det och absolut inte tro på det, inte längre än en kväll i alla fall. Jag har skrivit så mycket om mina depressioner så just nu ska jag inte göra det mer men. Jag tror det är så viktigt att veta att Guds armar ALLTID är öppna för oss. Även om vi har så mycket i oss själva och vårt liv som vi vill förändra innan vi kommer till Gud, även om vi är fyllda av skam, även om vi tror att vi inte är värda Hans kärlek. Tack vare korset får vi förlåtelse när vi ber om det och när Gud ser på oss ser Han perfektionen som Jesus ger oss. Som det bortsprugna fåret och den förlorade sonen i Lukas 15 får vi komma tillbaka till Faderns kärleksfulla famn om och om igen, trots att vi ständigt irrar oss bort från Honom. Gud är inte emot dig, Han är för dig. Det smärtar Honom när vi gör fel, men Han vill inte straffa oss, Han längtar efter att förlåta (se t ex Hesekiel 33:11 och Mika 7:18). Om du idag är vilsen och har vänt dig bort från Gud, vänd tillbaka just nu. För första gången eller nittiosjunde gången. Be en enkel bön, jag har formulerat ett exempel på hur du kan be.
 
Jesus, jag har vänt mig bort från Dig men nu vänder jag mig till Dig. Förlåt mig för allt jag gjort som går emot Din vilja. Jag ångrar mig och lämnar de sakerna bakom mig. Tack för att Du dog för mig och tog straffet för alla mina fel. Jag vill följa Dig, hjälp mig att göra det! Tack för att jag nu har fått Din förlåtelse och blivit ren tack vare det Du gjorde på korset. Amen.
 
Om det är första gången du vänder dig till Jesus rekommenderar jag att du läser det här inlägget som Sonja Alriksson har skrivit. Det är också superviktigt att du berättar för någon kristen att du vill följa Jesus. Vi klarar oss inte ensamma! Gud välsigne dig!
 
1 Magnus:

skriven

Så spännande, härligt och bra att du stannar ett tag i ditt Nepal. Blir uppmuntrad och utmanad av att läsa din blogg och förstår hur mycket det berikat ditt liv att inte bara ha växt upp i rikemansbubblan i trygghetsSverige. Tack oxå för det här inlägget. Det är verkligen sant att Gud är för oss. Läser Sebastian Staksets bok nu och är drabbad av hur mycket Gud älskar varje människa och längtar efter att vi ska leva fria och trygga i gemenskap med honom.
Kram morbror Magnus

2 Jesus, Nepal & tankar från min vardag:

skriven

Ja det känns fantastiskt! Det har det verkligen gjort.
Åh, har också läst boken, Sebastians vittnesbörd är ju fantastiskt! 🙌🏽
Tack för uppmuntran, kram!

Kommentera här: