Tar en paus

Klockan är 00:42 och nu har jag bestämt mig: jag ska köra en kort sociala medier-detox. Minst fyra dagar, resten av veckan. Jag har precis städat mitt rum, fått ordning, tagit bort kaoset och gjort mig av med massa onödigt skräp. Detsamma måste jag göra med mitt huvud, mina tankar, det som tar upp min tid.
 
Jag loggar ut från instagram och bloggen nu och resten av veckan är det bara snap som gäller (eftersom det är där jag skriver med klasskompisar). Eventuellt måste jag svara på några kommentarer på instagram imorgon men inget scrollande genom feedet. Inget bloggande, inget läsande av bloggar och inget instagrammande förrän måndag. Då, på måndag, kollar jag in och säger hur det har gått, förhoppningsvis känner jag att jag kan köra ett tag till åtminstone utan Instagram. Jag måste fokusera på viktigare saker.
 
Medan jag är borta får ni gärna passa på att läsa inlägg från arkivet, det finns säkert en hel del ni inte har läst. Och kommentera om ni har någon fråga eller förslag på något att skriva om. Ha det bra!
1 Lydia:

skriven

Åh jag brukar också ta paus från Instagram då och då, det behövs verkligen! Och man lägger tid på bättre saker med ju!😊

2 Jesus, Nepal, adoption & tankar från min vardag:

skriven

Ja precis! Jag kan öppna instagram och sitta i typ en halvtimme när jag egentligen måste göra nåt annat :/ Får nog ta en till paus snart!

Kommentera här: