Allting nytt

 
All ära till Dig,
Gud du som befriar oss
Från lögnerna som fängslar oss
Jesus vid ditt kors räddar du oss
All ära till Dig
Vi har skäl att glädja oss
För vi är körda utan dig
Men du har valt att bo bland oss
 
Och när vi inte ser det
Är det ändå så
Och när vi inte hör det
Och när det inte känns så
Så kan vi tro ändå 
För Du är densamme,
Den vi alltid hoppas på
Å-å-åh
Du, du gör allting nytt
 
De orden sjöng jag ut för några månader sen. Desperat, krampaktigt, med lite hopp i rösten. Snälla Gud, snälla gör det, gör allting nytt... Jag ville inget hellre. Men hade svårt att tro att det skulle hända. Att mörkret äntligen skulle skingras och jag skulle kunna andas igen.
 
Men nu står jag här, det är sommar och jag är frisk. Gud grep in, förändrade. Och jag älskar Honom för det. 

Kommentera här: