Förkylning, Norrköping & missionskonferens

Två veckor har gått, inte lika händelserika som de innan men en hel del har jag ändå varit med om.
 
Förra veckan började med några intensiva dagar med tre bokbord (två i Berga och ett i Ryd), måndagsmöte som vi alltid har där vi ber, pratar om hur senaste veckan varit och vad som händer den här veckan, gudstjänst, möte med Bilda, församlingskväll och ett kort besök av mormor. På onsdagkvällen började jag känna att en förkylning var på väg och sedan bestod resten av veckan av fyra dagar där jag höll mig inne i lägenheten och gjorde ingenting. Andra förkylningen på sex veckor. Det sjuka var att jag helt glömde bort att jag borde coronatesta mig så jag gjorde inte det förrän efter två dagar och sedan fick jag vänta i drygt två dygn på provsvar fast jag hade blivit frisk vid det laget (det kändes som en evighet). Jag kollade på en hel del serier och filmer, rekommenderar The Queen's Gambit på Netflix. Det var så skönt när jag äntligen fick det där negativa provsvaret. Då var jag med på bokbord en stund och sedan på måndagsgudstjänsten (vi har gudstjänster både på söndagar och måndagar).
 
På tisdagen var jag ledig, åkte till Norrköping på kvällen och hängde med folk från kristna skolgruppen jag var med i förra året (och förhoppningsvis kommer vara med i igen om typ ett år). Det var väldigt mysigt. Älskar Norrköping!
 
På onsdagen hade jag bokbord igen. På torsdagen hängde jag, Lydia och Alfred från lunch och framåt. På kvällen hade vi en kurs som vi leder. Nästa morgon åkte jag och Lydia hemifrån 06.24 för att ta oss till Nässjö för en utbildningsdag och en missionskonferens. Vi fick undervisning, förberedde inför konferensen och hängde med klassen. En väldigt bra dag! Det känns så lyxigt att regelbundet få komma iväg och bo på en mysig folkhögskola. "Det känns som att bo på hotell" sa jag till Lydia... och så skrattade vi åt att jag sov på en madrass på golvet. 
 
 
På lördagen var missionskonferensen, Engage. 300 pers samlades i Pingstkyrkan i Nässjö för att fokusera på mission och att de miljontals människor som inte ens har tillgång till Bibeln ska få möjlighet att höra om Jesus. Det var en fantastisk dag! Förutom riktigt bra möten fick jag umgås med vänner både från klassen och från andra håll.
 
Idag har vi haft gemensam gudstjänst med en relativt ny församling i Skäggetorp och Ryds Hemkyrka i Ryttargårdskyrkan som stöttar oss. Det var kul! Häftigt att se ett helt gäng på scen när vi blev sända av församlingen. Nu har alla tre utsatta områden i Linköping en församling(splantering). 
 
Sedan sist har det varit en ny döddskjutning, i ett område som inte alls anses lika "utsatt" som de andra tre där det varit skjutningar. Ni som ber får gärna be för Linköping!
 
Jag njuter fortfarande så mycket av det här livet jag får leva. Varje vecka ser olika ut och jag får vara med om så mycket spännande!

Kommentera här: