Språkcafé, Ung Pionjär & höstlov

Tvåveckorsintervallet mellan inläggen (plus minus ett par dagar) verkar ha blivit en rutin. Har haft två otroligt bra veckor!
 
Språkcafét som vi ska vara med på i Berga kyrka (som vi bor granne med) startade på onsdagen den första veckan. Det var en jättelång kö in till kyrkan, jag tänkte "hmm, ska alla de här på språkcafé...?" men det visade sig vara vaccinationskön ;) Men det var mycket folk på språkcafét också! Jag hjälpte bland annat en kvinna som varit på våra gudstjänster ett par veckor med hennes SFI-läxa. Det var verkligen kul! 
 
Något som jag inte nämnt men som vi har varje torsdagsmorgon är ett onlinemöte med vår klass där vi pratar om olika ämnen som handlar om ledarskap och lärjungaskap. Det är kul att få möta klassen så regelbundet och vi får bra input från samtalen. Den här gången pratade vi om hur man kan visa sig sårbar som ledare och samtidigt bevara sin integritet. 
 
På torsdagskvällen hade vi det sista mötet med en kurs som vi har lett under sex veckor. Det har varit inspirerande. Efteråt åkte Lydia, Alfred & jag till McDonalds och hängde där till midnatt. Det är lyxigt att nästan alltid ha sovmorgon!
 
Jag & Lydia cyklar till Ryd. Det tar en halvtimme mellan Berga och Ryd, bra vardagsmotion.
 
Fredag till söndag var det uppstartshelg för Ung Pionjär. Kursen kommer hållas i fyra regioner och alla deltagare samlades den här helgen i Ryttargårdskyrkan och hade som ett läger med undervisning, gemenskap, lovsång och bön. Och mat! Jag tillbringade mycket tid i köket, det var kul och intensivt. Jag fick prata en hel del med deltagarna också, så häftigt när ett gäng unga med liknande drömmar samlas på samma plats och får utmanas och inspirera varandra. En höjdpunkt på helgen var outreach i Berga, vi var typ tio pers som hade bokbord, bönelina och delade ut rosor. Det blev många bra möten med människor! Precis som jag skrivit om tidigare är det så kul när det kommer in folk utifrån, att vi får dela med oss av det vi gör och se dem komma in med energi och bidra med så mycket. En annan höjdpunkt var lovsång och förbön för varandra i smågrupper. För ett år sedan var jag deltagare och hade en av årets bästa helger. Hade jag inte gått Ung Pionjär är det inte alls säkert att jag hade teamat just nu, är så tacksam för den kursen!
 
 
På söndagseftermiddagen var jag med inne på gudstjänsten hemma hos oss för första gången, har haft söndagsskola alla tidigare tillfällen. Det var jättekul, det var ännu en ny vän som var med. Älskar att få bjuda in människor till vårt vardagsrum och samtala om livet, läsa Bibeln, lovsjunga Gud och be för varandra. 
 
Den här veckan har jag haft höstlov, inget man tar för givet som tjugotvååring! Har umgåtts hela veckan med både släktingar och vänner, så roligt verkligen. Nu är jag redo för en ny vecka med allt möjligt kul!
1 Siv:

skriven

Sååå fina veckor o sååå roligt att du var här
♥️☀️🤗♥️🤗♥️

Kommentera här: