Uppdatering från hemmafrun

Det är ändå en bra tid att vara arbetslös i. Hade jag haft jobb hade jag antagligen fått vara hemma ändå. Min roll just nu är att vara hushållerska åt min familj. Jag handlar, lagar mat och passar Juni. Jag trivs faktiskt rätt bra med det (drömmer dock inte om att bli hemmafru, obs obs!). Har ju gjort lite annat också, annars hade det inte varit så kul. Till exempel har jag
 
- gått på arbetsintervju för ett sommarjobb jag inte är säker på att jag vill ha (är det värt att jobba hela sommaren för att kanske ta mindre studielån?)
 
- varit på ungdomsmöte i Pingstkyrkan och träffat fina vänner
 
- firat pappas 50-årsdag hos mormor på landet tillsammans med ett gäng vänner till familjen. Fick umgås med Filippa, äta god mat och bada badtunna vid midnatt. Mysigt.
 
- övningskört!
 
- gått till tandläkaren. Fortfarande den enda i familjen som aldrig fått hål över huvud taget. Min hemlighet (som inte är särskilt uppskattad av min familj) är att göra en massa andra saker samtidigt som jag borstar tänderna. Vara på datorn eller mobilen, fixa med saker på mitt rum. Det är så tråkigt att bara stå stilla på badrummet? 
 
- promenerat längs Klarälven med Saga och äntligen pratat i verkligheten
 
- kollat på Lejonkungen med familjen. Insåg att jag underskattat den filmen. 
 
- promenerat i skogen med saknade vänner från kyrkan. Vi var inte direkt de enda där, när till och med coola 25-åriga snubbar är ute i skogen vet man att det är en speciell tid man lever i.
 
 
Alltså tack Gud att man bor på en plats med lättillgänglig natur. Tänk på alla stackare som måste hålla socialt avstånd i storstäder. Det finns mycket att vara tacksam för.
1 Siv:

skriven

Jaaa verkligen mycket att vara tacksam för🙃🙂😘
Fantastiskt att ha en 'hushållerska' tex Såå roligt att Juni får vara med dig i vardagssysslorna hon är så bra på att vispa, baka, grädda våfflor, diska, spela spel o sköta om dig OMdu får ont ngnstans el bara är trött o missmodig 😘❤️🤗☀️😉

Svar: Jaa verkligen 😊🥰❤
dettanyaliv.blogg.se

Kommentera här: