En lista

Jag har insett att bloggen är ett roligt och ganska kreativt sätt att tillbringa min tid i läget vi befinner oss i. Ni är också ganska många som läser vilket är kul! Så det blir en del inlägg här framöver. Idag har jag plockat ihop en lista med frågor som jag tagit från Sandra Beijers blogg. 
 
Vad räddar du om det börjar brinna?
Mina gamla dagböcker. De är ju berättelsen om mitt liv liksom. Men jag har sjutton stycken så jag skulle inte få med alla :( Just nu är dessutom många av dem borta, så kan det gå när man varit hemifrån ett halvår och familjen använt mitt rum som förråd/soprum (en gång när jag pratade med Moa på Messenger vågade hon inte ens visa mig mitt rum för att det var så kaos).
 
Om idag var din perfekta dag, hur skulle den se ut då?
Jag skulle vakna upp i Tansen tillsammans med min familj. Promenera till vår kyrka och gå på gudstjänst, äta daalbhat till lunch med Santi och Kabita, sedan skulle jag träffa ett gäng andra vänner. Åh, saknar dem. Ni kan läsa om min egen tid i Nepal för drygt ett år sedan här till exempel.
 
Den här utsikten vaknade jag upp till varje morgon i fem veckor.
 
Vad gjorde du för ett år sedan?
Pluggade socialpsykologi här i Karlstad. Hängde i kyrkan. Hade mycket fritid så jag åkte tåg till olika ställen också, träffade roligt folk. Här är ett inlägg om det.
 
När sov du senast på golvet?
Förra helgen när jag, Moa och Filippa sov i mormors vardagsrum. De fick soffan och jag en tunn madrass på golvet. Men vi la oss väldigt sent så det gick bra att sova ändå.
 
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Tre-fyra kanske. Om det bara är en dag liksom. Har inte så stort sömnbehov.
 
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja verkligen. Jag är språkmänniska. Stör mig mycket på uppenbara fel med de/dem till exempel. Stör mig inte på själva människorna dock <3
 
En sak du ser fram emot:
Sommaren!! Sol och värme, grön natur, jordgubbar, vänner och Jesus.
 
Hoppas av hela mitt hjärta att Torp blir av i år!
 
En sak du vill göra i framtiden:
Flytta hemifrån (otippat jag vet, vem vill inte bo hos sina föräldrar hela livet liksom? Det gör i och för sig väldigt många över världen men nu är vi inte petiga...). Älskar min familj jättejättemycket men tänk känslan att jag lägger mina vantar på hyllan och så vet jag att de är där nästa gång jag behöver dem och inte spårlöst försvunna. Tänk att slippa ta bort någon annans hår i duchen och slippa hitta chèvre i kylen som gick ut för fyra månader sedan. (Hur kan man låta fin ost ligga och bli gammal??) Kommer verkligen sakna min familj dock, njuter av den här tiden också.
 
Något du inte kan:
Packa saker på ett rimligt sätt! Varken resväskor eller påsar på Ica. Det är ganska jobbigt att inte kunna faktiskt. Moa skrattade åt mig när jag öppnade resväskan från Amsterdam. 
 
 
Imorgon blir det nostalgi från mina gamla kompisböcker. Men först: jag tänkte att det kunde vara kul om ni får chansen att anonymt ställa frågor, skriva något ni vill läsa ett inlägg om, komma med egna karantän-tips eller något annat. Så jag gjorde en Survey Monkey-"enkät" som ni kommer till om ni klickar här. Kul om ni vill dela något!

Kommentera här: