Sommarminnen

Sommaren är utan tvekan min favoritårstid av många anledningar. Det är varmt, det är ett avbrott från vardagen, jag brukar få mer tid fokuserad på Jesus, träffa en massa vänner och vara på platser som betyder mycket för mig. I stället för att vara besviken på att den här sommaren verkligen inte blir som vanligt vill jag vara tacksam för vad den här årstiden har inneburit för mig under mitt liv. Här kommer några höjdpunkter (obs, bara några! finns mycket mer).
 
¤ Alla Torpkonferenser. Min familj har varit där nästan varje år sedan 2005 och hade varit det just nu om allt varit som vanligt. Vi brukar bo i husvagn, umgås med vänner, äta jordgubbar, gå på bibelstudium, lovsjunga i ladan med hundratals människor och se folk vi känner vart vi än vänder oss. Förra året var ungdomsgänget från kyrkan där och vi hängde mycket, det var väldigt mysigt.
 
Lagar lunch på trangiakök i träskor på Torp 2018. 
 
Och en mysig regnig gruppbild. Fick enorm abstinens nu! Bara ett år kvar till Torp 2021...
 
¤ MBT, Missionärsbarnsträffen. Ett av årets absoluta höjdpunkter. Första året jag var där, 2013, var första gången jag kände mig helt sedd och uppskattad sedan vi flyttade till Sverige. Sedan dess har jag trivts så bra där och fått vänner som förstår vad det innebär att höra hemma i två kulturer. Jag har så många galna och fina minnen därifrån, nattliga äventyr, lekar när man är övertrött, meningsfulla samtal och fantastiska förbönsstunder. 
 
¤ Alla veckor på Sandvikengården. Har jobbat där runt två veckor varje sommar 2015-2019. Bott i Pers, gått runt i den lilla svarta hatten och skurit tomater och dammsugit med dåliga dammsugare, badat i Värmeln, bett tideböner i biblioteket, haft filmkvällar i den smått sunkiga soffan och nattliga samtal på Livets bänk. Sandvikengården är en av mina favoritplatser och jag har fått så många fina vänner där!
 
¤ Studenten. Minns min student 2018 med så mycket värme. Att ha en dag med klassen som bara kändes positiv trots allt, att åka flak som var roligare än jag förväntat mig och framför allt mottagningen när så många vänner och släktingar kom och firade med mig. Kände mig verkligen så älskad.
 
En favoritbild, tagen av bästa Natalie. Fina Filippa som kom hela vägen från Ludvika <3
 
¤ Tågsemester i Europa 2019 med familjen Jirénius. Många timmar på tåg med fin utsikt, pittoreska byar, värme, bad, italiensk glass, makroner, min födelsedag i Barcelona där jag träffade fyra nepaleser (!). Tack Jesus att den resan inte var planerad det här året.
 
Picknick utanför La Sagrada Familia.
 
Den här sommaren är annorlunda men jag tror den blir bra också. Vi har redan haft studentfirande för Moa som har varit fantastiskt. Jag kommer jobba en hel del men hoppas också på gemenskap med vänner, ungdomsmöten och lovsångskvällar, picknickar, bad, solnedgångar och nattliga samtal. Så ska vi fira midsommar och min 21-årsdag också, det är ju alltid kul. Det finns potential trots allt!
1 Siv:

skriven

Jaaa du har oxå en sån potential😘
Blir nog en härlig sommar m 21-årsdag😘💕🌊☀️🍓🥑🍧🧁

Svar: ❤️❤️❤️
dettanyaliv.blogg.se

Kommentera här: