Sista dagarna i Thailand

Sista kvällen i Asien. Imorgon åker vi tillbaka till Amsterdam.
 
I onsdags fortsatte vi att debriefa. På kvällen när det blivit mörkt lovsjöng vi på taket, det var helt fantastiskt. Sjöng Rooftops, Missionary Anthem och en underbar lovsång som en av mina klasskompisar skrivit. Gud är så god.
 
Igår avslutade vi debrief med olika stationer, skrev brev till oss själva bland annat. Älskar att göra det. Efter lunch gick fem av oss till skönhetssalongen som är vår granne typ och fick våra naglar fixade. Papegojorna var inte där den här gången, skönt... När vi var klara gjorde vi oss fina, sminkade oss så vi knappt kände igen varandra (inte mycket smink men flera av oss har knappt sminkat oss på hela outreachen) och sedan satte vi oss alla 17 i en songtao (några satt på golvet). Bara ledarna visste var den skulle ta oss. Efter ungefär en timme kom vi fram till ett lyxigt köpcentrum och fick veta att vi skulle åka på en "cruise" på floden! Så kul! Det var en helt fantastisk kväll. Vi drack alkoholfria drinkar, åt buffé (det fanns sjögrässushi!) och dansade oss svettiga till livemusik medan vinden blåste i våra hår. Vi hade så roligt verkligen. Det känns som att vi alla behövde en sådan kväll.
 
Idag har vi fått DTS:ens sista schema och info om nästa vecka. Vi har också börjat packa, och de andra tjejerna har insett hur stressad jag blir av att packa så de stöttar mig... Näst sista av nio packningar under DTS:ens gång. Ser fram emot att inte behöva leva i en resväska/ryggsäck längre.
 
Jag känner mig faktiskt redo att lämna Asien, även om det är lite sorgligt. Jag tror inte det dröjer länge innan jag är tillbaka i den här delen av världen. Och jag tar med mig så många fantastiska minnen och bevis på Guds trofasthet.
 

Kommentera här: