En mysig utflykt, en mini-semester och en vanlig dag i Pattaya

Tre väldigt olika dagar ligger bakom, men alla tre har varit riktigt bra och Gud har gett mig mycket jag behövde. 
 
Söndag var den mysigaste dagen på länge. Mysigt är inte ett adjektiv jag använt särskilt mycket för att beskriva outreachen, men det den här dagen var verkligen mysig. Vi åkte minibuss i 1½ timme till en mindre stad, där vi gick på gudstjänst i ett gulligt litet café. Det var en Vineyard-församling, omkring tio personer kom på gudstjänsten. Sanne dansade, jag delade samma vittnesbörd som i onsdags och vi bad för församlingen. Drack kaffe och varm choklad. Sedan åkte vi tillbaka till Pattaya, på vägen stannade vi på ett turistställe som hette Silverlake. Det var en jättefin sjö och runt omkring hade de försökt skapa en Europa-liknande miljö (Frankrike/Italien typ) med vingårdar (vi åkte från Vineyard till vineyards, ha-ha) och väldigt icke-asiatiska byggnader. Det var intressant. Vi fotade och åt glass, på min stod det passionsfrukt men bilden var en persika. Stackaren var nog förvirrad.
 
När vi kom tillbaka till huset vilade vi en stund och sedan åkte vi till night market och köpte middag. Efter att vi ätit kollade vi på To all the boys: P.S. I still love you och konstaterade att karaktärerna behöver Jesus. Men det gör vi ju alla så det var ju inget nytt... 
 
Igår var vi lediga och fyra av oss gjorde en mini-semester mitt i en intensiv tid. Vi åkte till en ö 45 minuter med båt från centrum dit många turister åker. Det var helt fantastiskt, en lång lagom sandig sandstrand, klart turkost vatten och inte alls överdrivet mycket folk. Vi började med lunch på en indisk restaurang, det var SÅ gott och veganskt dessutom. Älskar indisk mat. Sedan badade vi och njöt av att få en paus från allt annat. Jag gillar verkligen våra ministries (det finns typ inget svensk översättning på det ordet??) men det innebär ju att alltid finnas till för andra och ibland behöver man vila från det. Så jag är väldigt tacksam för gårdagen!
 
 
Ahh så fint ju. Vi har varit i Thailand i drygt sex veckor men det här var första gången vi verkligen upplevde det de flesta västerlänningar kommer hit för. (Obs är glad att jag inte är här bara som turist!)
 
Kvällsmat blev på night market igen, kanske sista gången vi var där!! Sorgligt. Jag hittade hur som helst sjögrässushi, mmm. Mycket favoritmat på en dag.
 
Idag målade vi på PSM på förmiddagen, handlade frukost och vilade på eftermiddagen fram tills 17.30 när vi åkte iväg för "kids' club" igen. Kvällens transportsätt var en Ford ranger, en bil med öppet flak. Vi har åkt i en sån förut men inte så långt (det tog väl typ 40 minuter). Det var så underbart!! Till och med bättre än motorcykel. Angående barnaktiviteterna finns det inte så mycket att säga, det var liknande alla andra gånger men vi var tröttare eftersom det var på kvällen. Men kul att göra barnen glada!
 
Nu går vi verkligen in i slutfasen av outreach. Blandade känslor men mest är jag tacksam för varje dag vi får här. 
 
Pattaya, denna sjuka men vackra stad. Precis som Amsterdam. Gud har ett sådant stort hjärta för båda städerna!
1 Siv:

skriven

Så fint med många ljuvliga härliga upplevelser 'att ta med hem' njut av värme o sköna bad för här blåser det kallt men tyvärr ingen snö😕
😘💕🤗🤗

Svar: Jaa! Jag njuter 🥰 usch vad tråkigt! 😞 kramar ❤
dettanyaliv.blogg.se

Kommentera här: