Alla hjärtans dag & några fler dagar

Lördag eftermiddag, första eftermiddag/kvällen på ett tag som vi är lediga. Skönt. Fyra dagar ligger bakom.
 
På onsdagen var tre personer hemma pga sjukdom. Så segt. Vi andra gick på ett möte för olika ministries i Pattaya och jag delade vittnesbörd, kändes bra. Efter lunch åkte vi till Pattaya Slum Ministries och förberedde aktiviteter. Vid 16 åkte vi till samma ställe vi var på för en vecka sedan, nu med fyra amerikanska medelålders kvinnor. Det var en bra kväll!
 
På torsdagen var vi på PSM igen. Hade en lovsång- & förbönsstund, målade lite, planerade och åkte sedan till samma plats som veckan innan. Det var bara åtta barn som kom så det var lite speciellt, men lite skönt också. Vi berättade om St Valentin, Alla hjärtans dag är stort här med. 
 
Igår var dagen kommen, Alla hjärtans dag. En fantastisk och lång dag, vi var ute ur huset från 09 till efter 21. På morgonen åkte vi till Tamar Center, organisationen som jobbar med kvinnor i prostitution, och gick på deras gudstjänst. Vi trodde den började 10.30 men den började 12, så vi fick vänta ett tag. Men det var en bra gudstjänst! Sedan chillade vi på stan i några timmar innan det var dags för kvällens ministry som jag hade längtat till. Tamar Center och en annan organisation gör en stor satsning på Alla hjärtans dag. Först lovsjöng vi vid stranden, det var många som kollade förvånat på oss. Det var så härligt! Sedan fick vi rosor som de hade pysslat och inbjudningar till en fest Tamar Center har på måndag. Så spred vi ut oss över stan och delade ut det, tillsammans med små lappar med kristna budskap, till kvinnorna i barerna, alltså i prostitution. Jag älskade det! Det var så fantastiskt att få sprida Guds kärlek i mörkret på den här dagen.
 
 
 
Idag hade vi youth club på PSM igen, det var kul. Vi åt lunch där och sedan fick jag och Ymkje våra hår klippta. En av de som jobbar på PSM är utbildad frisör. Jag fick ju mitt hår klippt för typ sex veckor sedan men jag tyckte inte det blev tillräckligt kort. Det kan jag INTE säga om dagens klippning... Har inte haft såhär kort sedan jag var typ 4 år tror jag. Hon klippte kortare än jag bad om, blev lite chockad. Men jag gillar det! Ni kanske får se en bild lite senare när jag ser fräschare ut. 
 
Något som är sjukt är att idag är det bara två veckor tills vi lämnar Thailand, och tre tills jag åker tillbaka till Sverige. Jag längtar verkligen efter att få träffa min älskade familj igen, men jag njuter av varje dag som är kvar!
1 Sonja:

skriven

Ni vet hur Alla hjärtans dag ska firas! :)

Svar: 😁😁
dettanyaliv.blogg.se

2 Siv:

skriven

😘❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🤗

3 Siv:

skriven

💇🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🙍🏼‍♀️👍🤗😘❤️

Kommentera här: