Tofu, vänner och jobb

Ännu en vecka ligger bakom. Jag har faktiskt gjort ganska mycket, känns bra.
 
I måndags cyklade jag till stan. Lånade en hög böcker på biblioteket, gick till Coop och köpte tofu. (Mitt tofuberoende från Sydostasien har inte försvunnit...) Sedan promenerade jag med Saga igen, det var kul.
 
I tisdags passade jag Juni, sedan mötte jag Alice för första gången sedan i somras. Vi promenerade runt halva Karlstad och pratade. Såg fina hus.
 
 
I onsdags var jag inbjuden till min kyrkas konfaträff för att berätta om min DTS. Det var väldigt kul! 
 
Onsdag till torsdag var mamma & pappa på spa och vi barn var hemma själva. Det var väldigt mysigt faktiskt. Jag sov bredvid Juni och efter det uppskattade jag min egen säng mer. Slippa sparkar, för lite plats och att behöva hålla i täcket för att ha kvar det.
 
I fredags fick jag jobb, lite halvt oväntat. Personlig assistent. Kul ju. Jobbade mitt första pass natten till idag (19-07, ingen sömn) och jag tror att jag kommer trivas bra! Tackar Jesus och koffeinvatten för att jag höll mig vaken utan problem.
 
I fredags var jag även på ungdomssamling, det var väldigt mysigt. Igår grillade jag och ett gäng vänner. Jag har verkligen träffat mer folk än förra veckan, har mått mycket bättre. 
 
Fattar ni att påsken börjar om fyra dagar? Inte jag. Det här skulle vara min första "normala" påsk sedan 2014, de andra åren har jag varit med i påskmusikal eller utomlands/på väg utomlands. Men nu blir den ju inte jättenormal. Ingen släkt, ingen gudstjänst. Det blir nog bra ändå. Det Jesus gjorde för oss förändras inte.
 
Avslutar med att länka igen till "enkäten" där ni anonymt kan ställa frågor eller berätta vad ni vill läsa om: här är den. Ha det bra!
1 Siv:

skriven

Härligt Ida❤️

Svar: ❤❤
dettanyaliv.blogg.se

2 Ullie:

skriven

låter mysigt ja vilka härliga hus älskar kika på sånt ja oxå

Kommentera här: