Mer underhållning

Socialt avstånd-livet bara fortsätter. Tänkte ge er ännu mer underhållningstips (här är första inlägget) fast lite mer humor den här gången. Det kan ni nog behöva.
 
Taylor Swifts musikvideo för "The Man". Hon är ett geni när det kommer till musikvideor med mycket innehåll. Man kan googla på "the man easter eggs" och inse hur välplanerad den är, men det räcker att kolla en gång för att förstå budskapet. Min favoritdel är från 3.30 till 3.52. Så skarpt. Ojämställdhet är fortfarande ett enormt problem även i våra "moderna" samhällen.
 
En coronarelaterad parodi på ovan nämnda låt. Finns ju massor av liknande videos på youtube, det här är min favorit av de jag sett. Tänk om det är nu folk äntligen lär sig att tvätta händerna även när det inte finns någon pandemi?
 
En kul dikt av Sandra Beijer. Hon skriver så bra.
 
William Spetz gamla vloggar. Åtta år senare och de är fortfarande roliga. Tycker jag i alla fall men jag har ju också växt upp med dem så det kanske är därför. Här har ni i alla fall klassikern.
 
William, Hampus Nessvold och Linda Ulfhielm hade en väldigt rolig podd ett tag som heter 22 kvadrat, här finns den. Här är en kul film de gjort om livet som personal inom hemtjänsten, relaterar allt för mycket. Den konstanta stressen. Men det hade absolut sina fina stunder också!
 
Bridgets video från vår månad i Myanmar. Jag var ju sjuk halva tiden så det är mycket jag missade men den här filmen får mig verkligen att minnas allt det fina. En kul grej är 30 sekunder in när Sanne berättar för Yenna vilka förväntningar hon ska ha på asiatisk choklad. Jag håller med- det är en helt annorlunda upplevelse. Heh. 
 
Hoppas ni håller er mentalt stabila i den konstiga tid vi lever i. Jag har försökt vara mer aktiv den här veckan och det har gått bra hittills. Skönt att man fortfarande får träffa folk.

Kommentera här: