Grillning, vårkänslor och Bibeln

Ännu en vecka har gått. Orkar inte skriva dag för dag så det blir ett urval av vad jag gjort under veckan. Gillar ändå att ha den här formen av dagbok, speciellt under den här ovanliga tiden. 
 
Temat för min vecka har varit grillning. Perfekt aktivitet när det är vår och man inte vill ses inomhus. I tisdags grillade vi med ungdomsgänget från kyrkan. Älskar att få vara ledare för tonåringarna (så skönt att jag är tjugo nu så jag kan säga så). I fredags grillade jag med några tjejkompisar, det var väldigt mysigt. I lördags hade vi unga vuxna-grillning med folk från kyrkan, också kul. 
 
 
Jag har även jobbat 15-21 onsdag till fredag. Väldigt annorlunda från att jobba natt men bra det också. I fredags när jag slutat åkte jag till ungdomsgruppen i kyrkan och cyklade förbi ett gäng fulla ungdomar som skrek-sjöng "allt är för braaaa nuuuu..." och hade badat. Vilka vårkänslor! Ungdomsgruppen var mysig, vi åt pommes och hade andakt. 
 
En bild jag tog medan jag cyklade. Tycker det är lite estetiskt att den är suddig...
 
Något annat jag gjort den här veckan är att jag har läst ut Bibeln! Från början till slut. Det tog bara typ två år... Jag har inte följt någon speciell plan utan har försökt läsa lite varje dag, men det har varit perioder när jag inte gjort det. Känns i alla fall väldigt bra och jag kan rekommendera det! I alla fall om man har lite koll på Bibeln sedan innan. Det finns ju en hel del som är svårt att förstå.
 
Idag ska jag kolla på live-gudstjänst och cykla till Ica. Älskar att det har blivit vår!
1 Siv:

skriven

Såå härligt att du kan träffa vänner ute, smart att grilla grönt😊😘💕☀️❤️🤗

Svar: 😊👍🏼❤
dettanyaliv.blogg.se

Kommentera här: