På väg till Amsterdam!

Att följa Jesus och låta Honom bestämma vad man ska göra i sitt liv är så himla spännnade. Och ibland oförutsägbart. Fram tills mitten av juni trodde jag att jag skulle flytta till Linköping och läsa Socialantropologi den här hösten. Nu sitter jag i stället på en buss mot Amsterdam och kommer vara borta från Sverige i nästan ett halvår. Jag ska gå en lärjungaskola med en organisation som heter YWAM, Youth With A Mission. Den kallas DTS (Discipleship Training School) och består av 3 månaders undervisning (i Amsterdam i mitt fall) följt av 3 månaders "outreach" (i Sydostasien i mitt fall, vet inte vilket land/vilka länder än). Känns så spännande!
 
Sedan jag fick veta att kursen jag skulle ha läst i Linköping blev inställd så har Gud har gett mig vinkar om att jag kommer få veta vad det är jag ska göra i höst med ganska kort framförhållning. Det har varit så flera gånger tidigare i mitt liv- t ex i höstas när jag åkte till Nepal utan att veta hur länge jag skulle kunna stanna, och när jag lämnade in en sen anmälan till kursen jag läste under våren. Och ännu en gång blev det så- det var bara en månad sedan jag hittade den här DTS:en, och sedan jag blev antagen har det inte ens gått två veckor. Det verkar som att Gud, åtminstone i den här säsongen av mitt liv, vill leda mig med kort framförhållning, och att jag ska lita på Honom och att Han har kontroll när jag inte har det. Det är väldigt häftigt tycker jag! 
 
Att åka själv till ett land jag aldrig varit i förut, till en storstad dessutom, och gå en bibelskola utan att känna någon innan, det är verkligen att kasta sig ut och lita på att Gud är med. Jag vet inte alls hur de här månaderna kommer bli. Men jag är förväntansfull och tror verkligen att jag kommer växa på så många sätt och låta Gud ta ännu mer utrymme i mitt liv. Var gärna med mig i bön under den här tiden, och hör jättegärna av er, det är värdefullt! ♡ Jag kommer inte att använda sociala medier särskilt mycket men jag har tänkt att uppdatera bloggen då och då i alla fall. God bless! 
 
Lånad bild från instagramkontot @urbanpresencedts. Där kommer det säkert läggas upp bilder från DTSen om ni vill följa!
1 Pernilla:

skriven

Så skönt att resan gick bra Ida! Vi följer dig med spänning! Älskar dig!!

Svar: Älskar dig med ❤❤
dettanyaliv.blogg.se

2 Sandra:

skriven

Hej Ida! Så fantastiskt att höra Guds ledning till YWAM i Amsterdam. Jag hoppas och ber om en underbar tid där för dig. Ska bli spännande att höra hur det är att gå en DTS :-) Kram

Svar: Tack så mycket Sandra!!😊 Kram 💕
dettanyaliv.blogg.se

Kommentera här: