Gudsnärvaro i olika miljöer

Förra veckan var en så härlig vecka. Den innehöll en medvetenhet om Guds närvaro på olika sätt, liknande som jag skrev om i förra inlägget. Jag, mamma och Juni spenderade två dygn i början av veckan hos mormor på landet utanför Nora, det är en så fantastisk plats. I skogen, precis vid sjön med en egen badplats. Så fridfullt! När jag är i sådana miljöer kan jag inte göra annat än att prisa Gud i mitt inre för att Han har designat allt detta. De doftande luktärterna, de gröna trädkronorna som vajar i den svala vinden och den glittrande sjön. Jag älskar det, och det är fantastiskt att få vända sin förundran mot Gud. Veta vem det är jag ska tacka.
 
Helgen tillbringades i en annan miljö, på Torpområdet på Närkesslätten utanför Örebro tillsammans med omkring tusen (?) andra ungdomar & unga vuxna. Jag och mina vänner var på en lovsångsfestival vid namn Ära19. Lovsångsfestival, vad är det? Ja, en kristen festival med fullt fokus på Jesus och att tillbe Honom. En helg med undervisning, massor av lovsång (för er som inte är bekanta med lovsång så kan man säga att det är kärlekssånger till Gud), gemenskap och även några aktiviteter som t ex vattenkrig. Så fantastiskt att få tillbringa så mycket tid fokuserat på Guds närvaro, tillsammans med hundratals andra i den där ladan som jag skrev om i förra inlägget också. Att få stå och sjunga till Jesus om hur fantastisk Han är, samtidigt som massor av undomar går fram för förbön och upplever att Gud möter dem och bryter deras bojor. Så underbart! Sist jag var på Torp (midsommarveckan) upplevde jag som jag kort nämnt hur Gud bröt bakteriefobins makt i mitt liv (det kan låta överdrivet, men ni som känner mig väl vet hur mycket fokus det har tagit i flera år). Samma fantastiska Gud längtar efter att vara aktiv och göra skillnad i varje människas liv!
 
En annan häftig stund från helgen var under söndagens möte när det var ett sådant kraftigt åskoväder att strömmen fick stängas av mitt under predikan. I stället blev det spontan lovsång med en enda gitarr och inga högtalare medan regnet öste ner utanför ladan. Mäktigt! Gud är lika närvarande även utan färgglada lampor och högtalare.
 
En ganska dålig bild från lovsången under ett av mötena i ladan. 
 
Om du också längtar efter det jag beskriver, efter att få ha en relation med din Skapare och få förstå hur fantastisk Jesus är, så vill jag säga att det här finns tillgängligt för dig också! Slå upp en Bibel, sök upp lovsång på Spotify, och bäst av allt, gå till en levande kyrka eller annan Jesusfokuserad kristen gemenskap. Jag är övertygad om att Gud längtar efter att få möta dig!
1 Siv:

skriven

Underbart😘💕💕

Kommentera här: