Höjdpunkter och lågpunkter

Så har det gått ett tag sedan jag delade vad som händer i mitt liv här i Amsterdam. Det mesta har bara varit "vardag"- undervisning, lovsång, disk... Men jag tänkte dela några mer speciella händelser med er.
 
En speciell grej hände en måndagskväll när vi som vanligt evangeliserade. Då fick jag och en av ledarna be en man till frälsning! Han var hög men vi hoppas att han håller fast vid det beslutet. Han sa att han upplevde "purification", rening. Häftigt!
 
8-9 november var mitt team på mini-outreach i en annan stad i Nederländerna. Vi bodde i ett jättemysigt rum med turkosa lakan, evangeliserade och delade ut rosor på stan, lagade mat på ett äldreboende och lärde känna varandra bättre. Vi njöt också av att slippa andas in cannabisrök så fort vi går utanför dörren (knappt en överdrift). Vi kom hem 00.15 och det var första gången jag var uppe så sent sedan DTS:en började. Sådan sjuk kontrast från innan DTS:en, när jag väldigt sällan la mig innan midnatt...
 
Mitt fantastiska outreach-team! Jag älskar att vi är bara tjejer.
 
Något annat kul var att jag i lördags åt lunch på en nepalesisk restaurang. Så kul att få äta daalbhat och prata nepali!
 
Vi har också fått veta outreach-datumen! Mellan december och mars kommer vi flyga en gång i månaden. 7 december åker vi till Bangkok! Jul & nyår kommer vi fira i Pattaya, en superturistig stad med massor av sexhandel. Det är där vi kommer vara den största delen av outreachen. Fyra veckor kommer vi tillbringa i Myanmar. Jag är så taggad!
 
I måndags grät vi många tårar när vi fick veta att en av tjejerna måste lämna DTS:en av anledningar jag inte kommer gå in på här. Hon åkte dagen efter och nu är sängen bredvid min tom. Det är väldigt sorgligt och konstigt.
 
Från lågpunkt till höjdpunkt: vi 6 tjejer som är kvar lyckades till slut få till en myskväll när vi åt Fairtrade-choklad och pratade djupt. Vi pratade bland annat om känslor inför outreachen och jag var den enda som bara hade positiva känslor. En av mina vänner frågade mig vid ett annat tillfälle om jag känner oro över hur det blir när DTS:en tar slut, men det gör jag inte alls. Det ska bara bli kul att träffa min familj och mina vänner igen. Så jag känner mig så välsignad- det är bara positiva saker som ligger framför!
 
Vackra Amsterdam. Det finns massa sådana här båthus i kanalerna. 
1 Siv:

skriven

Fantastiskt fint tjejgäng😉❤️
Sååå spännande månader du har framför dig🙂🤗
Ovilja underbara hus att bo i 'så nära vattnet'
Ha det riktigt gott 😘💕💕💕🤗🤗

Svar: Jaaa 😊 Tack ❤❤
dettanyaliv.blogg.se

Kommentera här: